Ayat untuk mintak hajat dlm surah Yassin

1) Ayat 14
Ya-sin [14] Ketika Kami mengutus kepada mereka dua orang Rasul lalu mereka mendustakannya; kemudian Kami kuatkan (kedua Rasul itu) dengan Rasul yang ketiga, lalu Rasul-rasul itu berkata: Sesungguhnya kami ini adalah diutuskan kepada kamu.

2) Ayat 61 – Wa ani’ budu ni
[61] Dan (Aku perintahkan): Hendaklah kamu menyembahKu; inilah jalan yang lurus.

DOA yg makbul -

  • apabila benda yg tiada menjadi ada
  • ada jadi tiada

Kalau benda dah memang ada, tidak dikira makbul…
Contoh orang KAFIR yang kaya…bukan kerana doa nya
tapi kerana memang bahagiannya

Jagalah makan agar doa senang MAKBUL.

DOA yg paling baik, bukan DOA rumah besar, kereta besar..TAPI…
Doa selamat DUNIA dan AKHIRAT, jauh dari azab NERAKA

(Robbana A tina fid DUNYA HASANAH…)

Dikirim dalam Doa, Hajat. 3 Comments »

3 Respons to “Ayat untuk mintak hajat dlm surah Yassin”

  1. mohd saiful nizam Says:

    saya ada hajat di dalam niat/ azam tahun baru saya. niat saya agak sukar dan tidak mampu diusahakan oleh manusia walaupun mendaki gunung everest sekalipun kerana usaha macamana sekalipun tidak akan berhasil kecuali atas kebenaran/ kuasa Tuhan. (bukan minta manusia dihidupkan kembali tetapi dalam bentuk rasional dan lojik akal)

    bagaimana inginberhajat menggunakan kaedah surah Yasin selain dari solat hajat?

    • sulaiman Says:

      Kaedah 3 hati:
      1) Hati Quran iaitu membaca surah Yassin
      2) Hati Malam iaitu sepertiga akhir malam (bacalah Yassin pada kira-kira pukul 3 pagi)
      3) Hajat di hati (bacalah Yasin pada pukul 3 pagi, selama 3 hari dan mintalah apa yang dihajatkan).

  2. mohd saiful nizam Says:

    assalamualaikum. saya dah laksanakan apa yang dicadangkan lah. baca surah yassin dengan berberapa surah serta zikir sikit setiap 3 pagi 3 hari bertururt2. tapi, lain yang dihajatkan, lain yang dapat. apa2 pun saya mampu bersyukur alhamdulilah sebabnya ianya masih keperluan kehidupan saya walaupun objektif asal saya masih belum kesampaian.
    sekurang2nya ia at least buatkan kita selesa sikit la walaupun lain yang diminta lain yang dapat.
    saya berusaha dengan cara bangun pukul 2am untuk tahajud, dan solat haja. apabila habis semua, saya membaca oistgfar, fatihah dan selawat. selepas itu barulah baca yasin.
    sepanjang saya baca dan memasang mp3 yasin ketika tidur, alhamdulilah, walaupun otak dilanda 1001 masaalah, saya tabah dan sabar menghadapi dugaan. kurangnya stres di dalam otak. selain itu juga saya tidak diganggu saka saya lagi.
    kesimpulan yang saya nak sampaikan hajat saya belum terlaksana tetapi apa yang saya nampak kebarangkalian tuhan mahu membantu saya menyelesaikan masaalah lain dulu kot.
    wallahualam.


Kemusykilan atau pertanyaan

